Το θαμνοκοπτικό ή αλλιώς μισινέζα, είναι το πιο χρησιμοποιούμενο μηχάνημα κήπου στην Ελλάδα. Λόγω των μεγάλων εκτάσεων σε αγρούς αλλά και σε οικόπεδα στις πόλεις με πολλά χόρτα, η λύση είναι η μισινέζα. Υπάρχει πολύ έντονη βλάστηση από Μάιο έως και Σεπτέμβριο και είναι απαραίτητη η συχνή κοπή των χόρτων για αισθητικούς αλλά και πρακτικούς λόγους. Στα χωράφια διατηρείται ο αγρός καθαρός γύρω γύρω από δέντρα και επιτυγχάνεται  καλύτερη ανάπτυξη του φυτού και ευκολία των αγροτών στις εργασίες τους. Στα οικόπεδα, με το συχνό κόψιμο των χόρτων επιτυγχάνεται ωραίο αποτέλεσμα, μείωση κινδύνου πυρκαγιάς, απώθηση ερπετών αλλά και εντόμων και κουνουπιών.

 

Οι βενζινοκίνητες μισινέζες είναι στην πλειοψηφία τους με δίχρονο κινητήρα, εκτός από τις Honda που έχουν τετράχρονο. Εμείς θα εστιάσουμε στις μισινέζες με δίχρονο κινητήρα.

 

Συναρμολόγηση

Αρχικά αγοράζοντας μία μισινέζα, το πιο πιθανό είναι να είναι στο κουτί συσκευασίας της, όπου θα χρειαστεί μια μικρή συναρμολόγηση. Εξαρτάται από το μοντέλο και την μάρκα, αλλά μπορεί να χρειαστεί απλά να βιδώσετε το τιμόνι και τον προφυλακτήρα κάτω στην κεφαλή, αλλά ίσως και να ενώσετε τον κινητήρα με το κοντάρι. Γενικά είναι μία απλή διαδικασία και πρέπει να συμβουλεύεστε πάντα το manual.

 

*Tip: Μέσα στο κουτί υπάρχουν εξαρτήματα (παξιμάδι και ίσως μια μεγάλη ροδέλα και ένα κουπάκι) για την χρήση δίσκου. Μην τα πετάξετε, θα σας χρειαστούν όταν θέλετε να βάλετε δίσκο ή κάποια after market κεφαλή.

 

Κάποιος που προμηθεύεται και χρησιμοποιεί πρώτη φορά μισινέζα θα πρέπει οπωσδήποτε να προμηθευτεί και λάδι μίξης, δοχείο καυσίμου, γράσο γωνιακής, μάσκα προστασίας και ποδιά εργασίας.

 

Λάδι Μίξης

Όπως είπαμε στη αρχή θα μιλήσουμε για μισινέζες με δίχρονο κινητήρα. Για την χρήση τους απαιτείται μίξη αμόλυβδης βενζίνης με λάδι μίξης 2Τ. Η αναλογία είναι τουλάχιστον 5% (κοιτάξτε το manual για την πρόταση του κάθε κατασκευαστή). Προτείνουμε να χρησιμοποιείτε δοχείο καυσίμου 5 λίτρων, ώστε να βολεύει η μίξη χρησιμοποιώντας τον δείκτη δοσομετρητή που έχουν τα μπουκάλια λαδιού μίξης. Το λάδι είναι η σημαντικότερη ‘’λεπτομέρεια’’ για την καλή και μακροχρόνια χρήση της μισινέζας. Να προμηθεύεστε καλή ποιότητας λάδι μίξης για θαμνοκοπτικά και να αποφεύγετε την αγορά από βενζινάδικα που το πιο πιθανόν είναι να έχουν λάδι μίξης για scooter. Με το λάδι μίξης Mc Culloch ή Husqvarna δεν υπάρχει καπνός και δεν αφήνει υπολείμματα κρατώντας τον κινητήρα πεντακάθαρο.

Επίσης, μην αφήνετε το μίγμα μίξης για παραπάνω από 2 μήνες, διότι έχουν πέσει κατά πολύ τα οκτάνια. Σε αυτήν την περίπτωση πετάξτε το και φτιάξτε καινούριο, διότι μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στον κύλινδρο ή το πιστόνι.

λαδι μίξης

 

Χρήση πετονιάς

Στην χρήση πετονιάς μισινέζας οι επιλογές είναι πολλές και κάθε χρήστης έχει την δικιά του προτίμηση. Ψιλή, χοντρή, στρόγγυλη, τετράγωνη, πεντάγωνη, στριφτή κτλ. Θα αφήσουμε εσάς να επιλέξετε την κατάλληλη, ξεκινώντας από μία στρόγγυλη των 3mm ή 3,5mm πάχους που χρησιμοποιούν τα περισσότερα θαμνοκοπτικά και είναι ιδανική για λεπτό και χοντρό χόρτο.

 

*Προσοχή, δεν αλλάζουμε πετονιά με τον κινητήρα σε λειτουργία. Υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος.

 

Χρήση δίσκου

Η χρήση δίσκου ενδείκνυνται  μόνο σε περιπτώσεις πολύ χοντρών χόρτων, σε βατσινιές ή καλαμιές. Ο δίφτερος ή τρίφτερος δίσκος δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε βατσινιές ή καλάμια, αλλά μόνο σε χόρτα, διότι το μόνο που θα καταφέρετε είναι να ρίξετε κάτω τα χόρτα, χωρίς όμως να τα κόψετε. Ο ιδανικός δίσκος για χοντρά χόρτα, κλαδιά, βατζινιές και καλαμιές είναι ο δίσκος με δόντια, που κόβει σιγά σιγά και ομαλά.

 

 

Γράσο γωνιακής

Σε όλα τα θαμνοκοπτικά, στο τέλος του άξονα υπάρχει η γωνιακή, η οποία χρειάζεται λίγο γρασάρισμα ανά περιόδους. Από το εργοστάσιο και βγάζοντας τα θαμνοκοπτικά από το κουτί τους είναι έτοιμα με γράσο, επομένως δεν είναι απαραίτητο να βάλετε και εσείς πριν την πρώτη χρήση. Διαβάστε το manual και πράξτε αναλόγως. Υπάρχει μία βίδα (συνήθως άλλεν ή εξάγωνη), όπου εκεί βάζουμε την μύτη του σωληνάριου για να στάξουμε το γράσο. Ο γενικός κανόνας είναι να ρίχνουμε μία σταγόνα γράσου ανά 5 περίπου ώρες εργασίας.

Γράσο γωνιακής

 

Αποθήκευση μετά την χρήση

 Κατά την τελευταία χρήση της χρονιάς και πριν το βάλετε στην άκρη για τον χειμώνα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όση βενζίνη έχει μείνει στο ντεπόζιτο μέχρι να σβήσει. Έτσι είναι λιγότερο πιθανό να προκληθούν προβλήματα στις μεμβράνες και θα πάρει πιο εύκολα μπρος την επόμενη χρονιά. Το καθαρίζουμε από σκόνες και χόρτα και το αποθηκεύουμε σε στεγνό περιβάλλον. Ιδανικα, το τοποθετούμε σε οριζόντια θέση για να μην πιάνει χώρο και να μην πατηθεί καταλάθος ο άξονας και στραβώσει.

*Extra tip: Μην σκεπάζετε τον κινητήρα με σακούλα, διότι μπορεί να αναπτυχθεί υγρασία εσωτερικά. Ένα ύφασμα είναι προτιμότερο.